Zaznacz stronę

Niedawno miałam zaszyczyt wziąć udział w Spotkaniu Świadomych Blogerek.
Ja generalnie lubię być świadoma. Wiodę bardzo refleksyjne dysputy filozoficzne w swojej głowie, z Mężem i z Wami tu na blogu. Cieszy mnie każda nowa umiejętność, każde intelektualne odkrycie.

Dlatego na tym spotkaniu nie mogło mnie zabraknąć. Dzięki niemu pozyskałam nowe informacje jak spełniać swoją misję „świadomego życia” również na polu mojej pasji blogowania.
Dziś dzielę się z Wami tą wiedzą i zachęcam- bądźcie coraz lepsi w swoich projektach- swoją sumiennością zmienimy świat na lepsze- a chyba tego chce każdy bloger z powerem?!

Planer blogera

Dowiedziałam się jakie to ważne słuchając relacji innych blogerek, których częstym problemem był brak planu.
To bardzo ważne aby mieć plan i strategię. Prosto rzecz ujmując- musimy z głową planować tematy naszych treści i zawrzeć swoje plany w kalendarzu.

Przykładowo: mając bloga o kwiaciarstwie, możesz zaplanować że chcesz w najbliższym czasie pogłębić tematy związane z:

a) układaniem bukietów ślubnych

b) sadzeniu sukulentów w szkle

c) gustownym wykorzystaniu sztucznych kwiatów w dekoracji biur

Przeszliśmy tutaj już pierwszy etap- planowanie tematów.

Teraz zaplanuj sobie czas:

1 – 10 stycznia tworzę szkic wpisu a) na podstawie stopniowo zdobywanych informacji lub stopniowego przelewania na papier swojej wiedzy

11-14 – odpoczynek

15-24 stycznia- wpis b)

25-28 – odpoczynek

29 stycznia- 7 lutego-  wpis c)

Pamiętaj że podczas realizacji jednego punktu, np a) równolegle robisz:

Zdjęcia na bloga

własnym aparatem, w tym temacie nad którym pracujesz lub szukasz ich w darmowych/płatnych stockach (czyli bankach zdjęć z możliwością legalnego wykorzystania- trzeba zawsze uwaznie sprawdzać licencję pobieranych zdjęć).

Zapowiedź wpisu blogowego

Uprzedzasz na swoim fanpage Facebook blogowym, Twoich czytelników że zbliża się premiera wpisu na temat a) i rozgerzewasz emocje.

Pewnie zapytasz:

Jak zachęcić czytelników do przeczytania posta?

Pokaż że rozwiązujesz ich problem.

Przykładowo:

Jak wybić się z ofertą bukietów ślubnych? Na moim blogu znajdziesz 3 przydatne techniki, które wyróżnią Cię spośród innych florystów.

Kiedy już przygotujesz wpis, a w między czasie podrzucisz na fanpage jakieś zdjęcie w formie Mema (zdjęcie z tekstem umieszczane często na Facebook, motywujące do dzialania, rozśmieszające, informujące, uświadamiające), zapowiesz swój wpis- nadejdzie w końcu dzień premiery wpisu.
Zrób to z pompą- pokaż jeszcze raz dlaczego twój wpis jest wartościowy, dobierz ładne zdjęcie, które wyświetli się czytelnikowi twojego fanpage obok linku.

Jeśli chcesz dotrzeć do czytelników spoza Twojego fanpage Facebook, pamiętaj aby twój wpis był dobrze opracowany pod kątem SEO- dzięki temu zyskasz czytelników prosto z wyszukiwarki Google.

Ponadto pokaż swoje dzieło na  Facebook’owych grupach tematycznych

przykładowo w grupie „Polscy Floryści”.

Wizerunek blogera

Poza tym że ważne jest planowanie, istotne jest także to jak przedstawiasz się swoim czytelnikom.

Podczas Spotkania Świadomych Blogerek bardzo rzeczowo opowiadała o tym wspaniała Anna-Maria Wiśniewska z Wizerunek w Social Media

Profil prywatny Blogera

Tak naprawdę nie jest i nie powinien być uważany przez Ciebie za prywatny 100%.

Oczywiście wszystkie swoje dane, zdjęcia, wpisy na wallu możesz w ustawieniach prywatności określić jako Tylko dla Ciebie i Twoich znajomych, jednak warto, żeby czytelnik Twojego bloga mógł zobaczyć we wszystkich postach publicznych na Twoim wallu, to co reprezentujesz jako bloger.

Przykład ciągniemy dalej:

Miej na swoim profilu publicznie dostępne zdjęcia przy pracy, gdy układasz niebanalną wiązankę zaręczynową. Udostępnij ciekawe wpisy dotyczące nieznanych gatunków tulipanów, daj znać na jakich targach florystycznych ostatnio zawitałeś- pokaż że rzeczywiście jesteś ekspertem.

Ponadto wypełnij w profilu swoje BIO- to krótki tekst, który wyświetla się po lewej stronie Twojego profilu (patrząc na desktopie).

Niech zwięźle określa jakim florystą jesteś, z jakimi kierunkami kwiaciarskimi sympatyzujesz, dlaczego się wyróżniasz.

Poniżej BIO możesz podlinkować swoje miejsca w social media- i powinieneś to uczynić, by nawet przypadkowy gość, mógł trafić z Twojego profilu na Twoj blog i fanpage Facebook.

To tylko jedna mała wzmianka o tym jak kreować wizerunek w social media, po więcej zapraszam Was do Anny-Marii, ale ja wyniosłam ze Świadomego Spotkania Blogerek, właśnie tę prostą wskazówkę, choć jest też kilka innych, ale o nich zdecydowanie lepiej opowie Wam Anna- Maria 😉

Networkingi blogerskie

Innymi słowy- spotkania w realu.

Całe Spotkanie Świadomych Blogerek, było dla mnie taką lekcją w tym temacie.

Spotykaj się, wychodź do ludzi, do innych blogerów- nie bądź nachalny, ale zawsze miej w zanadrzu wizytówkę. Takie spotkania są inspirujące, pozwalają nawiązywać cross promocje (krzyżowa promocja to współpraca dwóch osób/firm, która ma na celu wzajemną promocję ukierunkowaną do tej samej grupy docelowej, czyli do tego samego grona odbiorców,

przykładowo bloger florysta i producent pianki florystycznej, tworzą wspólną kampanię skierowaną do młodych florystów, którzy dopiero odebrali dyplom),

są źródłem nowych informacji dla Ciebie, motywują i mają mnostwo innych skutków ubocznych, które chcialoby się czerpać garściami.

Takim wzorem dobrego spotykania się i dzielenia swoją pasją była Sylwia Ciszyńska z Pracowni Kreatywnej Czarny Kapelusz, która wciągnęła wszystkie uczestniczki w swój świat, ucząc nas jak wykonywać piękne i ekologiczne zawieszki zapachowe, do auta, mieszkania, szafy z ubraniami. Każda z nas poznała kawałek jej „know how”, co należy naśladować i czerpać wzór! A Ty dzielisz się swoją wiedzą i pasją w realu?! No to do dzieła!

Podczas kolejnego Spotkania Świadomych Blogerek zorganizuj wspólne układanie bukietów jesiennych z jarzębiną i żołędziami w roli głównej 😉

Skutkiem ubocznym Spotkania Świadomych Blogerek byla niezwykła akcja charytatywna Izabeli Kornet z bloga Sukces rodzi się z serca. Izabela pozyskała mnóstwo interesujących produktów od firm partnerskich i sponsorów, które zostaly zlicytowane podczas spotkania, przez wszystkie blogerki- uczestniczki, a dochód został przekazany na rzecz ratowania koni przed rzezią, którą to inicjatywą opiekuje się Fundacja Tara.

To ważna inicjatywa w moim spojrzeniu, ponieważ Dobry Bloger, to taki, którego sukces rodzi się z serca, jak to podkreśla Izabela. Izabela zadziałała z serca i dzieki niej zebrałyśmy 1615 zł na rzecz ww. fundacji. W oczach nas wszystkich Izabela to kobieta sukcesu- jej sukcesem jest szlachetne serce i takich serc życzę Wam wszystkim blogerom

(ciągnąc moje przykłady, będąc blogerem Florystą, zorganizuj spotkanie lub zbiórkę – oczywiście spełniając formalno-prawne wymogi 😉 – na rzecz ochrony zagrożonego gatunku twojej ulubionej egzotycznej rośliny, której życie zależy od człowieka i poprawy jego postępowania).

Mój dzisiejszy post to ukłon dla wszystkich prelegentów Spotkania Świadomych Blogerek, ktorzy uczynili mnie jeszcze bardziej świadomą, a Wam sprawili niespodziankę, w formie mojego posta-przewodnika, ktory ma Was zainspirować do tego by wciąż się doskonalić i uczyć „Jak być dobrym blogerem”.

Ściskam Adrienne Isabel.

Adrienne Isabel

Adrienne Isabel

gospodyni niniejszego bloga

Jestem twórczynią bloga Czyste Dziecko, na ktorym właśnie się znajdujesz. Tworzę treści dotyczące rodzicielstwa i oferuję Wam moje produkty, którymi są ubranka funkcjonalne dla dzieci, które kupisz tutaj: www.czystedziecko.pl

Fotorelacja ze Spotkania Świadomych Blogerek

Studio Ninutki

Fotograf wspierający Spotkanie

Lady Amarena Photography

Fotograf wspierający Spotkanie

Izabela Kornet

Izabela Kornet

Organizatorka Spotkania Świadomych Blogerek

Pomaga kobietom prowadzić małe biznesy i łączyć z tym życie rodzinne, dbając jednocześnie o swoje ciało i ducha. Udowadnia, że sukces jest możliwy tylko wtedy, gdy osiągamy równowagę w każdej sferze życia.

Relacja video ze Spotkania Świadomych Blogerek

Prelegentki II edycji Spotkania Świadomych Blogerek

Pola Sobczyk

Wirtualna asystentka

Anna-Maria Wiśniewska

Ekspertka social media

Aleksandra Radomska

Coach z akredytacją

Sylwia Ciszyńska

Pracownia Kreatywna

Miejsce II edycji Spotkania Świadomych Blogerek

Blogerki wsparły Fundację Tara kwotą 1615 zł

Sponsor główny II edycji Spotkania Świadomych Blogerek:
1. Swiss Image http://sc4y.pl

Partnerzy:
1. Apis Cosmetics http://www.apiscosmetics.pl
2. Biochemia Urody http://www.biochemiaurody.com
3. Equilibra http://www.equilibra.pl
4. Zakamarki http://www.zakamarki.pl
5. Janda https://www.janda.pl
6. Sango Trade www.sangotrade.pl
7. Scan Anida http://scananida.com.pl
8. Manufaktura Kartek https://manufakturakartek.pl
9. Id’Eau https://ideau.pl
10. Wydawnictwo OVO http://www.wroclawovo.pl
11. Małgorzata Sambor – Cao https://sapereaude.com.pl
12. Hean http://www.hean.pl
13. Pracownia Alex http://www.pracownia-alex.pl
14. Marmamax https://marmamax.pl
15. Ewa Gierula http://zdrowedzieci.org.pl
16. MamiNoko http://maminoko.pl
17. Dosiadam.pl https://dosiadam.pl
18. Akademia Urody marki Basel Olten Pharm (dokładnie tak ma być zapisane)
http://baseloltenpharm.com/pl/
19. Lemoncraft https://lemoncraft.pl
20. Macierzyństwo Raz http://macierzynstworaz.pl
21. WOKÓŁ http://wokół.pl
22. Kobiety przy kawie http://kobietyprzykawie.pl
23. Goga Crafts http://www.gogacrafts.com

0 komentarzy