Zaznacz stronę

Bardzo często na śniadanie szykuję dla mojej Córeczki coś na świeżo, zrobionego własnoręcznie. Czasami są to rozmaite kasze lub mieszanki płatków gotowane na wodzie, podane z własnym dżemem (owoc+daktyle- podgotowane i zblendowane).
Innym razem są to kluseczki z kaszy, dodatku mąki pelnoziarnistej, jaja, twarożku (moja interpretacja „leniwych” 😉 ), a jeszcze kiedy indziej są to np.: placuszki jabłkowe takie tak te, których przepis przygotowała dla mnie i dla Was Maja Ochmańska z bloga wegetariańskiego http://www.pomajamu.pl

Długopisy w dłoń i notujcie 😉

Placuszki jabłkowe bez cukru – przepis

Składniki na placuszki jabłkowe

1 duży jogurt naturalny (opakowanie 400 ml)

1 duże jajko

1 szklanka mąki

1 duże jabłko

2 łyżki oleju*

Przygotowanie placuszków jabłkowych

  • Jogurt wymieszać z jajkiem i olejem trzepaczką.
  • Dodać mąkę i dobrze wymieszać.
  • Jabłko umyć, obrać, usunąć gniazdo nasienne, zetrzeć na tarce (grube oczka) i wymieszać z masą.
  • Rozgrzać dużą patelnię i smażyć placuszki z obu stron na rumiano (1 czubata łyżka na placek).
  • Placuszki można podawać same lub z wybranymi dodatkami.

*Jeśli nie chcecie smażyć placuszków na suchej patelni, zamiast dodania tłuszczu do masy każdorazowo smarujcie patelnię olejem przy użyciu specjalnego pędzelka.

Warianty przepisu na placuszki jabłkowe

Mąki na placki

Nic nie stoi na przeszkodzie aby zamienić zwykłą mąkę pszenną na inne mąki. Dla dzieci na diecie bezglutenowej doskonała będzie np. mąka ryżowa lub bezglutenowa mąka owsiana (musi mieć specjalne oznaczenie). Jeśli chcemy aby nasze danie zawierało więcej witamin i składników mineralnych możemy użyć mąkę pszenną razową lub inne mąki np. gryczaną czy żytnią.

Owoce do placków

W przepisie podstawowym do masy dodane jest jabłko, ale placuszki będą równie smaczne z innymi owocami. W okresie zimowym polecam np. banany, a w sezonie sprawdzą się truskawki, jagody, śliwki i gruszki.

Dodatki do placków

Po usmażeniu można posypać placuszki zmielonymi migdałami, stewią (najlepiej zieloną, ale w ostateczności skorzystajcie z białej- na naszym zdjęciu właśnie biała stewia) albo polać je domową konfiturą lub miodem.

Dobrym pomysłem jest też dodanie do masy garści orzechów, sezamu, siemienia lnianego, nasion chia, placki będą wtedy bogatsze w cenne minerały.

W sezonie owocowym warto podać placuszki ze świeżymi owocami, np. truskawkami, malinami.

Zima w pełni, dlatego sięgajcie po przetwory z owoców i dania które zawierają nieco witamin- urozmaicajcie takie dania jak tylko się da, by dostarczać swoim Maluchom jak najwięcej wartości odżywczych 😉

Jeśli Wasze dzieci sa na początku drogi rozszerzania diety, to na pewno tego typu dania są wygodne do „chwycenia” dla niesprawnych jeszcze rączek. A jeśli podacie takie placki z jagodami to serdecznie polecam uzbroić się w śliniak lub fartuszek! Możecie je kupić u mnie:

Maja Ochmańska

Maja Ochmańska

autorka bloga Pomajamu

Maja realizuje dla Was bloga o wegetariańskiej kuchni świata. Szczególnie serdecznie zapraszamy do przeczytania wpisu o gotowaniu wspólnie z dziećmi:

http://pomajamu.pl/gotowanie-z-dziecmi/

Adrienne Isabel

Adrienne Isabel

autorka niniejszego bloga Czyste Dziecko

Witaj na moim blogu!

Cieszę się że skorzystasz z przepisu Mai. Zapraszam Cię serdecznie do śledzenia przepisów i artykułów około-kuchennych zamieszczanych na moim blogu pod tym linkiem:

http://www.czystedziecko.pl/category/dieta-niemowlaka-i-dziecka/

Zapraszam również na zakupy do mojego sklepu internetowego, gdzie znajdziesz m.in. śliniaki i fartuszki dla dzieci